Sudikan lah click disini

Thursday, 13 December 2012

13.12.2012 - Ulangtahun Perkahwinan yang ke 4


Assalammualaikum Kengkawan mama semua... :)

Syukur Alhamdulillah,
hari ini genap 4 tahun usia perkahwinan mama & papa isha...
baru semalam cerita tentang birthday date mama & isha kan, hari ni wedding anniversary la plaks..
harap korang tak bosan ler baca..hehe disember merupakan bulan indah buat kami.. :)

Mama dan asben dinikahkan pada 13 disember 2008 di Masjid Al-azim, Melaka
lepas tu majlis persandingan sebelah perempuan di kampung mama pada 14 disember 2008,
seminggu selepas itu majlis menyambut menantu di kampung asben pada 21 disember 2008..
haaa kan dah kate, disember penuh dengan kenangan buat kami sekeluarga...
lebih bahagia lagi bile isha pulak lahir pada 12 disember 2009 sama dengan tarikh lahir mama..:)

Bersyukur sangat dengan setiap yang telah ditentukan oleh Allah buat kami..
mempunyai tarikh lahir yang sama dengan anak adalah sangat unik kan, tambah pulak kelahiran secara normal, memang kebetulan yang jarang-jarang untuk kita jumpa...

dan sangat la manis bulan disember ini apabila disambut skali dengan ulangtahun perkahwinan, full package ler kan..senang buat satu majlis jer...jimat kos ler buat encik asben..kan kan kan... hahaha

jangan pelik yer uolss..wanita dalam gambar itu adalah mama ok,
memang lain sangattt ler..dulu kurus, selim melim.. dagu pun tirus je..
sekarang ni muka dah bulat..dagu berlapis, makin gemokssssssss... :p
(lepas pantang nanti nak cuba dapatkan balik badan macam ni, bleh ker>> haha)

so mama nak ler buat ucapan sket buat encik asben kan...diekan silent reader kat sini huhu...
harap korang jangan muntah plak bile baca...hahaha

Buat abang,

terima kasih untuk selama 4 tahun kita bersama ni, terima kasih untuk semua nya..
adik sangat bahagia dengan kehidupan kita sekarang, walaupun kita tak semewah orang lain, tapi kita mampu untuk hidup dengan selesa dan memberikan kehidupan yang sempurna buat anak kita isha...dengan kehadiran bayi dalam rahim ini nanti, diharap ia akan melengkapkan kehidupan kita dengan menambahkan lagi warna warni dalam keluarga kita...dan semoga die membawa rezki dan rahmat buat kita semua...amin

pelbagai dugaan dan cabaran yang kita lalui sepanjang berumah tangga ni.. pernah juga kita bergaduh, bertekak, merajuk, marah dan macam-macam lagi lah...namun yang pasti, terlalu banyak kenangan manis yang kita cipta bersama kan..yang pahit tak nak la disimpan lagi, tapi yang manis sentiasa dikenang...
adik minta maaf sekiranya selama 4 tahun ini adik ada melakukan kesilapan mahupun sedar atau pun tidak,
maklumla kadang² adik kan suke buat keputusan sendiri..pastu baru nak cakap dengan abang.. i am so sorry abang...takde niat pun nak buat abang marah...cuba lebih untuk berdikari sendiri...tapi adik tahu, apepun semua nya kena buat dengan keizinan abang... kadang-kadang abang banyak beralah dengan adik yang kepala batu ni...haha bak kate emak, adik memang dari kecik degil yang amatttt..huhu...
so abang pun sedia maklum camna kan..hihi... tapi adik bersyukur kerana abang adalah suami yang sangat memahami.. kalau marah pun kejap je...hikss... yang ni memang i like! haha..

semoga hubungan kita suami isteri bertambah mesra dan lebih bahagia lagi dengan anak-anak kita nanti..adik harap ia berkekalan selama-lamanya......... adik sayang abang sangattt...dan adik tahu abang pun sayang adik kan... adik akan cuba perbaiki diri untuk jadi yang lebih baik buat abang dan anak kita..
insyAllah....

***lagi satu kan abang, iphone adik ni dah dua minggu rosak..agak-agak bila abang nak gantikan yang baru yer... hahahha...

ok cukupla setakat itu untuk diabadikan disini..hehe
nanti korang muntah hijo plak baca..hahah ucapan selebihnya nanti malam adik sambung yer abang..:p

buat pengetahuan korang, panggilan adik dan abang ni sebenarnya dah lama mama gunakan sejak dari zaman bercinta lagi.. dari tahun 2004 tau....
bermula dengan ayat mengurat dari encik asben la... kira macam gurau-gurau jerla.. adik dah makan?
boleh minta no telefon tak adik yang manis ni tak?  adik jangan garang sangat la, abang takut....;p last-last melekat panggilan adik abang tu... sampai kami bertunang pada April 2008 dan bernikah pada Disember 2008.. dan sehingga kini sudah 8 tahun kami gunakan panggilan ni ok cuma kalau depan isha je kami kena guna papa & mama sebab isha suke ajuk mama cakap..nanti dier pun sibuk panggil papa dier abang....pastu diri dier tu adik..gerammm tull! haha
buat pengetahuan korang, asben mama ni muda setahun dari mama tau..tapi mama tak kesah pun sebab dier cukup matang dalam hal rumah tangga,,,dari zaman bercinta dulu pun dah boleh nampak yang die ni matang...so mama tak kesah pun tua dari dier..yang penting tetap panggil adik ok..hahaha..adikla sangattt kan.. haha

okla uols, panjang berjela dah entry ni...terima kasih kerana sudi baca kisah mama, selain untuk mama buat kenangan dan baca di masa akan datang nanti kan.. isha pun boleh baca gak nanti..betul tak? hehe

sekian dulu yer uolss...jumpa di lain entry plaks..


Love,
MaMa iSHa

mari mari click disini